دکتر عباس بیگی، دکترای روانشناسی سلامت و مشاور دانشگاه پیام نور استان البرز:

کاهش سطح علمی روانشناسی، یکی از چالشهای این حوزه است

1402/4/14

روزنامه جام جم البرز با دکتر عباس بیگی،دکترای روانشناسی سلامت و مشاور دانشگاه پیام نور استان البرز گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

چالش‌های شغلی ما موارد بسیار زیادی دارد. یکی از این موارد، وجود درمان‌گرانی است که از روانشناسی به معنای واقعی آگاه نیستند و به علمی بودن آن توجه نمی‌کنند. این افراد دوره‌های درمانی را گذرانده‌اند و کار درمانی را انجام داده‌اند، اما نتایج این کار در آینده نشان داده می‌شود. مورد بعدی، جهت گیری روانشناسی به سمت بازار است، در حالی که بیشترین خدمات روانشناسی در جهت پیشرفت و سلامت جامعه و بهبود روابط بین افراد و بهبود شیوه‌های تربیت است. خیلی از این موارد لزوماً جنبه اقتصادی ندارد. کار روانشناسی، کار اقتصادی نیست، بنابراین نباید به عنوان یک بنگاه اقتصادی به آن نگاه کنید. کاهش سطح علمی روانشناسی، یکی از چالش‌های دیگر است. روانشناسی علمی بسیار پیچیده است، اما امروزه برای قابل فهم کردن و مدرک گرفتن، سطح این علم را پایین آورده‌اند و فکر می‌کنند هر برداشتی از روان‌شناسی می‌کنند درست است. به همین دلیل نظرات مختلفی وجود دارد و مردم نمی‌دانند کدام نادرست است.

رسانه می‌تواند در دو بخش کمک کند. باید از افرادی استفاده کند که تخصص داشته باشند. در مواقعی که جامعه دچار بحرانی است، استفاده از روانشناسان در رابطه با آسیب‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "