دکتر مجتبی احمدی نژاد، متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی قفسه سینه:

۵۰ هزار عمل جراحی، جزو افتخاراتم است

1402/4/21

دکتر مجتبی احمدی نژاد، متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی قفسه سینه است. ایشان دوره پزشکی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دوره تخصص را در جندی شاپور اهواز و فوق تخصص را در دانشگاه اصفهان گذرانده است. وی از سال ۸۲ عضو هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی لرستان بوده است. در سال 92 به البرز مهاجرت کرد و به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی این استان درآمد. دکتر احمدی نژاد، به عنوان استاد دانشگاه، تربیت رزیدنت و جراحان را در این زمینه بر عهده دارد. 20سال سابقه تدریس در دانشگاه و نگارش بیش از 80 مقاله علمی و چندین کتاب به زبان فارسی و انگلیسی در کارنامه تخصصی ایشان می درخشد. ایشان همچنین طی دوره های رزیدنتی و فوق تخصصی هفت ساله جراحی های بسیار زیادی انجام داده است. این مهم موجب شد تا گفتگویی با این پزشک حاذق و مجرب صورت بگیرد که در ادامه می خوانید:

با توجه به سابقه تخصصی 20 ساله در حوزه جراحی عمومی و قفسه سینه، تا کنون چند عمل جراحی انجام داده اید؟

بنده افتخار انجام بیش از ۵۰ هزار عمل جراحی را داشته ام که ۳۰ هزار مورد آن در استان لرستان و حدود ۲۰ هزار جراحی را طی مدت ده سالی که در البرز ساکن شده ام، به انجام رسانده ام.

به عنوان یکی از مراکزی  که مشغول آموزش دستیار جراحی در کشور هستیم، شرکت کنندگان آزمون دستیاری، دانشجویان ما را در اولویت بالا انتخاب می کنند.

بفرمایید جراح عمومی  به طور دقیق کدام حوزه ها را در بر می گیرد؟

یک جراح عمومی که دوره های تخصصی را به صورت کامل گذرانده است، می تواند تمام جراحی های رایج بدن را انجام دهد. در بسیاری از مراکز استانی و کشوری که بسیاری از رشته ها  وجود ندارد، رشته جراحی عمومی به عنوان رشته جایگزین کار آن ها را انجام می دهد. به طور دقیق تر معمولا ۴ رشته اصلی داریم که شامل جراحی، اطفال، داخلی و بیهوشی است. در مراکزی که با کمبود مواجه هستیم، جراح عمومی فعالیت سایر رشته ها را می تواند پوشش دهد. جراحی عمومی شامل دوره های تکمیلی از سر و گردن تا لگن( محدوده اصلی ) و همچنین اندام ها و جراحی بینی و صورت می باشد و جراح می تواند این اعمال را انجام دهد.

 جراح عمومی درانواع درمان ها چه نقشی می تواند داشته باشد؟

حوزه فعالیت متخصص جراحی عمومی شامل دو قسمت اورژانس و الکتیو(جراحی های انتخابی) است. در موارد اورژانس جراح به بیماران تصادفی، ترومایی و بیماران با درد شکم و آسیب های قفسه سینه و شکم کمک می کند و در بخش جراحی های غیر اورژانس سه گروه بیماران جای می گیرند. گروه اول بیماران خوش خیم شامل: جراحی های کبد، کیسه صفرا، پارگی های دیواره شکم ، انورکتال (همورویید) توده های پستان، تیرویید، ضایعات پوستی و گروه دوم سرطان ها هستند که شامل تومورهای گردن، تیرویید، پستان و گوارش می باشند.

گروه سوم بیماران اعمال جراحی زیبایی هستند که شامل جراحی های صورت، گردن ،پستان(پروتز ،لیفت،ماموپلاستی)شکم و پهلوها(ساکشن ،لیپوماتیک،ترانسفرو ابدومینوپلاستی و...) است.

یکی از خاطرات شیرین حوزه فعالیت خود را برای مخاطبان جام جم البرز توصیف کنید.

خاطرات زیادی در این حوزه وجود دارد؛ زمانی که اکثر بیماران در اورژانس با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و پزشک آن ها را احیاء و از وضیعت حاد خارج می کند، شیرین ترین خاطره برای پزشک است.ما افراد چاق را از طریق عمل اسلیو درمان می کنیم، وقتی که بعد از یک سال وزن شان کم می شود احساس بسیار خوبی دارند، گویی تولد دوباره را تجربه کرده اند. به طور کلی در عمل زیبایی، افراد بعد از جراحی یک فرم زیباتری می گیرند که باعث رضایت آنها می شود و همه این حس ها دلپذیر و خاطره انگیز است.

مردم استان البرز از چه طریقی می توانند به مطب جنابعالی مراجعه داشته باشند؟

نشانی: چهارراه طالقانی-خیابان بهشتی-برج شاه کرم-طبقه ۹ -واحد ۹۰۴

شماره های تماس:۳۲۲۷۴۸۲۴

۳۲۲۷۲۸۲۶

شماره همراه:۰۹۹۱۲۴۲۷۷۵۹

اینستاگرام:

dr_mojtabaahmadinejad

mojtaba_ahmadinejad

وب سایت:

http://WWW.ahmadinejaddr.com

برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "