ابراهیم جوانشیر، مدیر استخر دانشگاه هنر:

رسانه در انعکاس مزایای ورزش های آبی و تاثیر آن بر سلامت تاثیرگذار است

1402/4/22

بسیاری از هیجان انگیزترین ورزش های آبی امروزه دارای مسابقات و مراسمات متنوع است. حتی بعضی از این ورزش های آبی تا حد مسابقات المپیک با کیفیت اجرا می شوند. ورزش های آبی با توجه به مزایائی چون مفرح بودن آنها، مورد توجه بودن در بسیاری از احادیث و روایات دین اسلام بیشتر تاکید بر فراگیری شنا، همواره مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. با این رویکرد روزنامه جام جم البرز با ابراهیم جوانشیر، مدیر توانمند و زبده استخر دانشگاه هنر، گفتگویی اختصاصی و ویژه انجام داده است که در ادامه می خوانید:

عمده مشکلاتی که با آن رو به رو هستید شامل چه مواردی است؟

مشکل اصلی ما عدم حمایت مدیران استانی است. متاسفانه پاسخگویی مناسبی ندارند. در سال گذشته تمام مجموعه ها به خاطر کمبود گاز تعطیل شدند درحالی که مصرف گاز استخرها بسیار پایین است. اکثر افرادی که به علت بیماری مجبور به استفاده از استخر هستند، به مشکل برخوردند و کلاس های آموزشی ما به تعویق افتاد. از معضل گاز که بگذریم، با چالش قطعی آب روبه رو هستیم. همچنین در تابستان، مشکل برق داریم. به صورت کلی در هر فصل با یک کمبود مواجه می شویم. 

از دیگر معضلات حوزه فعالیت ما، گران بودن لوازم مصرفی است. قیمت کلر،شامپو و موارد مصرفی دیگر، شیب صعودی پیدا کرده است. با این وجود مجاز به افزایش قيمت بلیط نیستیم. زیرا ورزش آبی اولویت آخر خانواده ها می باشد. در نهایت هزینه های ما نسبت به در آمد، یکسان نیست و معمولا زیان دهی دارد.

همه گیری ویروس کرونا چگونه صنف شما را تحت شعاع قرار داد؟ 

در دوران کرونا ۲۲ ماه استخر کاملا تعطیل بود. بعد از انجام آزمایشات مشخص شد که ویروس در محیط استخر رشد نمی کند. این امر موجب تعطیلی بسیاری از استخرها و کاهش نیروی انسانی شد. در استخرهای لوکس، کلر هندی استفاده می شود. تحریم ها، تورم و فرایند بسیار طولانی  که در گمرک وجود دارد منجر به رد شدن تاریخ انقضا می شود و در نهایت کیفیت اولیه را ندارد.

کیفیت محصولات ایرانی را نسبت به مشابه خارجی چگونه ارزیابی می کنید؟

کلرهای ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردار است. در مورد حوله، عینک و لباس، محصولات ایرانی در مجاورت کلر به سرعت از بین می روند. مربی که در طول روز مدت ۵ ساعت در آب فعالیت دارد هر ماه باید لباس جدید تهیه کند. پایین بودن سطح کیفیت کالای ایرانی در حوزه فعالیت ما باعث شده است که از آن استقبال نشود.

بهره گیری از ورزش های آبی در سلامت افراد به چه میزان موثر است؟

بهتر است بانوان باردار در مقطعی، ورزش آبی را تمرین کنند زیرا به کیفیت زایمان کمک می کند. افرادی که ناراحتی دیسک کمر و غیره دارند، این ورزش ها در روند سلامت آن ها تاثیر بسزایی دارد.

رسانه در راستای بهبود شرایط موجود چه نقشی می تواند داشته باشد؟

رسانه در این زمینه نقش بزرگی ایفا می کند، می تواند اماکن ورزشی، مدیران، مربیان و ناجیان را معرفی نماید تا آحاد جامعه آگاه شوند. همچنین می تواند مزایای ورزش و ورزش های آبی تاثیر آن بر سلامت را منعکس کند. انجام نظرسنجی نیز موجب رفع ایرادات و یاری رسان این صنف است. 


برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "