دکتر آرش جمال امیدی، متخصص قلب و عروق و مدیر کلینیک قلب دکتر آرش جمال امیدی:

مهاجرت در شاخه های پزشکی شیب صعودی پیدا کرده است

1402/4/22

رشته قلب و عروق یکی از جذاب ترین و در عین حال مهمترین رشته های پزشکی است. عملکرد و وظایف خاص قلب باعث شده است تا آشنایی با بیماریهای آن و درمان اختلالات قلب و عروق از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار باشد. از این رو خبرنگار روزنامه جام جم البرز با دکتر آرش جمال امیدی، متخصص قلب و عروق و مدیر زبده و حاذق کلینیک قلب دکتر آرش جمال امیدی گفتگویی اختصاصی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:

هزینه درمان در بخش خصوصی مربوط به بیماریهای قلب و عروق به چه صورت است؟

متاسفانه هزینه های درمان بخش خصوصی، بسیار گزاف است. اکثر بیماران توانایی مالی مناسبی ندارند، به همین دلیل، قادر به استفاده از خدمات این بخش نیستند و بنابراین برای درمان به بخش دولتی مراجعه می کنند که البته معایب خاص خود را دارد.

درخصوص چالش هایی که متخصصین قلب و عروق  با آن مواجه هستند، توضیح فرمایید.

شرایط بسیار دشوار است، تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرند هایتک Hi-Tec و پیشرفته است که بسیار گران قیمت هستند. چرا که قیمت آنها براساس نرخ دلار، روند افزایشی پیدا می کند و برخی از قطعات نیز در بازار موجود نیستند.

چالش بعدی، مطب مورد فعالیت متخصص قلب و عروق می باشد. در طی یک سال اخیر اکثر پزشکان مطبی را که سال ها برای آن زحمات بسیاری متحمل شده اند را تعطیل کرده اند.

مالیات در بخش پزشکی سه برابر شده و میزان پرداخت آن برای یک متخصص قلب و عروق ۲۶ درصد است.

شخصی که تصمیم به فعالیت در حوزه پزشکی می گیرد رنج و سختی های فراوانی را پشت سر می گذارد. اما در نهایت، این مشقات و دشواری ها به دلیل هزینه های مالیات، بی حاصل است . این موضوع موجب شده تا مهاجرت در شاخه های پزشکی شیب صعودی پیدا کند. 

در بخش تخصص قلب وعروق، رسانه چگونه می تواند عملکرد مثمرثمر داشته باشد؟

به طور کلی در رشته های مختلف پزشکی، رسانه تاثیر بسزایی دارد و می توان از آن در جهت فرهنگ سازی بهره مند شد. بیماری های قلبی، ناشی از استرس، رژیم های اشتباه غذایی و کم تحرکی است‌. در گذشته محدوده سنی شیوع بیماری قلبی در ایران، بین ۵۰ تا ۶۰ سال بوده است؛ ولی در حال حاضر به سن۳۰ سالگی نزدیک شده و متاسفانه در خصوص بیماریهای قلبی، ایران نسبت به سایر کشورها در رتبه بالاتری قرار گرفته است. در بخش آنژیوگرافی بیمارستان، محدوده سن اکثر بیماران زیر ۴۰ سال می باشد که نشان دهنده فرهنگ غلط زندگی در کشورمان است، زیرا سن، مهم ترین فاکتور در بیماری قلبی به شمار می رود.


برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "