حسین رحیمی، مدیر آموزشگاه شیرینی پزی و آشپزی پارس:

یکی از چالش‌های آموزشگاه های صنایع غذایی، تهیه مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب است

1402/4/22

امروزه آشپزی و شیرینی پزی به هنری جذاب و پردرآمد در بین خانم‌ها و آقایان تبدیل شده است.‌ برای فراگیری دوره‌های آشپزی از مقدماتی تا پیشرفته نیاز به شرکت در کلاس‌های آموزش آشپزی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای است. شیرینی پزی نیز یکی از زیرشاخه‌های رشته آشپزی است که مورد توجه علاقه‌مندان زیادی قرار گرفته است که آموزش این حرفه در دو فاز درجه ۱ و درجه ۲ قابل ارائه است. در همین رابطه روزنامه جام جم البرز با حسین رحیمی، مدیر مجرب و متخصص آموزشگاه آشپزی و شیرینی پزی و آشپزی پارس وارد گفتگویی اختصاصی شده است که نظر خوانندگان گرامی را به آن جلب می نماییم: 

در خصوص چالش ها و دغدغه های حوزه فعالیت خود توضیح فرمایید.

یکی از چالش‌های ابتدایی ما در کسب و کارمان، تهیه مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب است. اغلب مواد اولیه مورد نیاز، مانند روغن، آرد و تخم مرغ، گران بوده و یا با کیفیت پایین در بازار عرضه می شود. ما در صنعت تولید تخم مرغ فعالیت می‌کنیم، قیمت بالای تخم مرغ برایمان چالش بر انگیز است.  در تلاش برای حل این مشکل، سعی می کنیم  تا مواد اولیه را از تولیدکنندگان اصلی و با کیفیت خریداری کنیم تا به افراد زحمت کش نیز سود در خوری تعلق گیرد، با این حال، اکثر کارخانه‌ داران که قادر به فروش مواد اولیه به صورت عمده هستند، با ما همکاری ندارند.  در همین راستا برای کاهش هزینه‌ های ابزار، توصیه می کنم که از محصولات داخلی با کیفیت استفاده شود. هزینه‌ های ابزار خارجی بسیار زیاد است و گاهی نیز کیفیت پایینی دارند. بنابراین، باید با اهتمام و سعی کافی کیفیت محصولات خود را ارتقاء داده و از ابزارهایی با کیفیت بیشتر استفاده کنیم. 

از نظر جنابعالی برای بهبود کیفیت محصولات عرضه شده چه راهکاری را باید در پیش گرفت؟ 

برای بهبود کیفیت محصولات، باید از متریال اولیه با کیفیت بالا استفاده کنیم، اما به دلیل هزینه‌های زیاد، برخی از تولیدکنندگان کیفیت این مواد را کاهش می دهند که این رفتارها برای خودشان سودآور است. 

با توجه به اینکه در استان البرز فعالیت می‌کنیم، آموزش و کیفیت مواد اولیه برای ما چالش بزرگی است. بسیاری از افراد علاقه مندند که در تهران آموزش ببینند، اما مسئولان صنف آموزشی بسیار سختگیر بوده و در اخذ جواز، موانع زیادی را پیش روی ما قرار می دهند برای حل این مشکل، نیاز به حمایت و نظارت بیشتر از سوی مسئولان است.




برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "