انور فتوحی، مدیر بانک املاک فتوحی:

فناوری رسانه موجب اثرگذاری شغل مشاورین املاک می شود

1402/4/22

تجربیات شما در صنف املاک که میتوانید ماحصل آن را به نسل جوان انتقال دهید .

 مشاور املاک را می توان جزو مشاغل پر استرس و پر ماجرا به حساب آورد برای موفق شدن در این حرفه باید پشتکار فراوانی داشته باشید.

یک فرد به عنوان مشاور املاک باید در تمام زمینه ها برای خود، ملاک های تعیین شده ایی تعریف نماید. داشتن تجربه در رسیدن به این ملاکها به او کمک خواهد نمود . این ملاک ها شامل مواردی مثل هدف ها و خواسته ها و آگاهی و دانش او در زمینه املاک می شود. 

یکی از نکات مهم جذب مشتری مرتب بودن ظاهر مشاوران املاک است پس سعی کنید احساس خوبی را در خود و مشتریان به وجود بیاورید.


به عنوان یک مشاور املاک با تجربه باید طرز صحبت با مشتری را بدانید و در نقش یک شنونده خوب ایفای نقش نمایید ابتدا  از نیاز مشتری آگاه شوید واحساس حرفه ای بودن را به مشتری انتقال دهید.

صبور باشید باید بدانید در این  شغل پر چالش  ممکن است با شکست های زیادی مواجه شوید اما هیچ زمانی امید و انگیزه خود را از دست ندهید و همیشه برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید

چالش ها و دغدغه های شغل شما چیست؟

در عین مسئولیت پذیری هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد 

ممکن است بارها به بن بست برسید و در نهایت خستگی فعالیت شما به نتیجه مطلوب منتهی نشود .

کار پرمشغله ،  پر استرس و غیرقابل پیش بینی 

تعریف قید زمان و مکان در این شغل جایگاهی ندارد باید در ساعات ابتدایی صبح و یا در ساعات پایانی شب پاسخگو باشید. همواره مسایل پیش بینی نشده و دور از انتظار ، ذهن را درگیر خود می نماید و استرس هم به عنوان بخش جدایی ناپذیر در این کار با ما همراه است .

رقبای زیاد

هرچند رقابت سالم موجب می شود که بهترین ها نمایان شوند ولی کثرت رقبا و بعضا غیر حرفه ای مشکلاتی را بوجود خواهد آورد .

 تجربیات مدیریت یک املاک را شرح دهید.

مشاور املاک علاوه بر اینکه باید در مسائل فنی آگاهی و دانش بالایی داشته باشد در مسائل حقوقی مربوط به حرفه خود هم نیازمند آگاهی است تا بتواند در مواقع لزوم مشاوره مناسبی به مشتری ارائه نماید .

درواقع وقتی شما در اولین ملاقات خود را مشاوری متمایز از بقیه نشان می‌دهید، مشتری خود را در برابر فردی می‌بیند که به ظاهر خود، نحوه صحبت کردن و ارائه اطلاعات، احترام به مخاطب، صداقت در رفتار و همچنین تلاش برای رفع نیازش اهمیت قائل است و در نهایت اعتماد رضایت مشتری را جلب نموده اید .

داشتن اطلاعات کافی و ارتباط موثر با مشتری، در نقش رمز موفقیت یک مشاور املاک عمل می‌کنند. وقتی شما اطلاعات کافی حقوقی، ساختمانی و مذاکره‌ای داشته باشید، در ترکیب آن‌ها با فن بیان مناسب،  مشتری را  به خود جذب می‌کنید.

همیشه به شعار های خود پایبند باشیم به عنوان مثال اگر عنوان میکنیم قرارداد پایان یک معامله نیست بلکه شروع یک تعهد است ، در اجرا و به بهترین وجه به آن عمل نمائیم و تا پایان قرارداد با مشتری همراه یاشیم . 

در راستای کار سیستمی و تخصصی بهره مندی از همکاران متخصص و تحصیل کرده همواره مورد تاکید می باشد .

اهمیت رسانه در بهبود شغل شما چه اندازه است؟

تکنولوزی استفاده از دانش علمی برای اهداف عملی بوده که با ورود تکنولوژی به این شغل نحوه خرید و فروش و اجاره سنتی دست خوش تغییرات شده است و موجب فراهم شدن بستر تعامل بدون مرز با مشتریان در بالانرین سطح ممکن شده است.

فناوری رسانه باعث می‌شود تا شغل مشاورین املاک موثرتر شوند و در کمترین زمان به تعداد بیشتری از مشتریان خدمات ارائه دهند . افزایش بهره‌وری همچنین به افزایش رضایت مشتری نیز می‌انجامد که این عامل نیز سبب رونق شغل مشاورین املاک خواهد شد.

تبلیغات و حضور در دنیای رسانه خصوصا دیجیتال موجب بیشتر شناخته شدن و ایجاد فضای رقابتی سالم می گردد.

سخن پایانی خود را بیان کنید.

همانگونه که مستحضرید در چند سال اخیر همه چیز افزایش قیمت چند برابری را تجربه نموده و هیچ صنف یا گروهی مقصر تشخیص داده نشده است. ولی به محض افزایش قیمت مسکن نوک پیکان به سمت مشاورین املاک نشانه میرود درصورتیکه مولفه های تورم ، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و زمین تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده املاک دارند که مشاورین املاک هیچ نقشی در آن ندارند و بنظر میرسد مظلوم واقع شده اند  .




برچسب ها
ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "